יום שישי, 5 בדצמבר 2014

שלומי תמם על פרשת נח



















שלומי תמם, 43, תושב חולון מאז ומתמיד; נשוי לאפרת ואב לימית, נעם ושי רפאל; מנהל הגרעין התורני "אור חדש" חולון ופעיל חברתי בעיר.

"רק אם יהפכו חיינו ל"תיבה" עבור התורה ונהיה מאוחדים, נהיה מוגנים מפני הסכנות המאיימות להקיף ולבלוע אותנו. "

פרשת השבוע עוסקת במבול ובחורבן הגדול שבא בעקבותיו.
כל המסופר בתורה יש בו עניין עבורנו לא רק משום שהוא מתאר דברים שהתרחשו בעבר, אלא גם משום שהוא מנבא דברים אשר ישובו ויתרחשו.
ואולם מה מסמלת התיבה עצמה? 
הסמליות שבתיבה היא כפולה. זו איננה רק ספינה שבה יכולה האנושות למצוא מקלט, לשוט בעת סערה ולשרוד, אלא זה גם בית הגנזים של התורה. הארון שבו מניחים את ספר התורה עשוי בצורת תיבה. תפקידנו הוא להפוך את כל העולם כולו ל"תיבה" עבור התורה, אשר אם בני האדם ישמעו ויעשו את הכתוב בה, היא תשמור את בני דורנו מכל צרה. בימי נח, תיבת נח היא שהצילה את העולם; ואילו בימינו אנו, ה"תיבה" של התורה יכולה אף היא להציל את העולם כולו. 
נח בנה את התיבה במשך מאה ועשרים שנה – שהן ימי שנות חייו של אדם עלי אדמות. דבר זה מלמדנו, שכל עוד האדם חי עליו לעסוק בבניית התיבה שלו – תיבת חייו. רק אם יהפכו חיינו ל"תיבה" עבור התורה ונהיה מאוחדים, נהיה מוגנים מפני הסכנות המאיימות להקיף ולבלוע אותנו.
התיבה עצמה אינה אלא ארון עשוי עץ; רק כאשר מניחים בתוכה את התורה היא נעשית קדושה. כך גם חיינו: הגוף האנושי הוא בסך הכול כלי חומרי; ואולם כאשר אנו ממלאים אותו בקדושה ובאהבת הזולת הוא נהיה בעל משמעות והופך להיות ארון קודש. מי ייתן שנזכה גם אנחנו שהתורה תהיה עבורנו תיבת ההצלה מכל הצרות שיש בעולם הזה, ונזכה לאהבת ישראל אמיתית.
שבת שלום.


0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית